יום ראשון, 8 בינואר 2023

עוד בנוגע למיקום ההתחלה של פרשת ויחי

עוד כיוון מחשבה:

במשנה במגילה ג, ו - בשני ובחמישי ובשבת במנחה קורין כסדרן ואין עולים להם מן החשבון,

אבל בתוספתא זו מחלוקת -

תוספתא מגילה ג':י'
ממקום שפוסקין שבת בשחרית, שם מתחילין במנחה, במנחה, משם מתחילין בשיני, בשיני, משם מתחילין בחמשי, בחמשי, משם מתחילין לשבת הבאה. ר' יהודה אומר מקו' שפוסקין בשבת בשחרית, משם מתחילין לשבת הבאה.

לפי הדעה הראשונה בתוספתא יוצא שמחלקים את הפרשה לשני חלקים, בשבת קוראים 7 עליות, ובמנחת שבת וב' וה' צריך עוד 9 עליות,

באם החלוקה שלנו היא שריד מהחלוקה הקדומה בזמן ההוא (וזה דבר שצ''ע, כי לכאורה בזמן המשנה עוד לא הייתה חלוקה לפרשות, אלא כל אחד קרא לפי הסדר וההספק שלו),

- אז אחרי שקראו בשבת הקודמת עד סוף ויגש, במנחה התחילו לקרוא את ויחי, ומסתבר שרצו לקרוא את כל ברכות יעקב לבניו ביחד בשבת הבאה בבוקר, אם כן יש רק 22 פסוקים מתחילת הפרשיה של הנה אביך חולה וזה לא מספיק בשביל 9 העליות לכן נאלצו לחבר עוד פסוקים מסוף הפרשיה הקודמת (אלא שעדיין זה לא מסתדר כ''כ כי בשביל 8 עליות צריך כנראה 24 פסוקים ויש רק 22, אז נצטרך לומר שגם חלוקת הפסוקים שלנו לא זהה לחלוקה שלהם .... 

וגם - אם נאלצו לחבר, למה לא חיברו כבר מתחילת פרשיית ואת יהודה שלח לפניו ואז זה יתחיל בתחילת פרשיה? )

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה